A partir de 1970, any del procés de Burgos, l’ara anomenada “Cançó catalana” comença a adquirir unes dimensions més polititzades. Esdevé la veu d’una col·lectivitat, del catalanisme democràtic. Comença un període, el de la dècada dels setanta, en què augmentarà i s’intensificarà la censura i les prohibicions.
Molts recitals seran prohibits així com determinades cançons. “L’estaca” de Lluís Llach esdevindrà el primer cas d’una cançó mitificada arran de la seva prohibició i es converteix en un autèntic himne popular, quan havia passat desapercebuda al publicar-se discogràficament. Alguns cantants comencen a patir pressions i persecucions, com el mateix Llach, Raimon o Xavier Rivalta, motiu pel qual es veuen obligats a projectar-se a l’estranger (sobretot a França).
Molts recitals seran prohibits així com determinades cançons. “L’estaca” de Lluís Llach esdevindrà el primer cas d’una cançó mitificada arran de la seva prohibició i es converteix en un autèntic himne popular, quan havia passat desapercebuda al publicar-se discogràficament. Alguns cantants comencen a patir pressions i persecucions, com el mateix Llach, Raimon o Xavier Rivalta, motiu pel qual es veuen obligats a projectar-se a l’estranger (sobretot a França).
![]() |
FULL AMB CANÇONS DE RAIMON CENSURADES |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada